» » » MENGAWAN

18 May 2013

MENGAWAN

Rengang aku daripadaku, mengikut kawalku mengawan naik.
Mewajah kebawah, terlentang aku, lemah lunak,
Kotor terhampar, paduan benda empat perkara.
Datang pikiran membentang kenang,

PUISI, SONETA
Membunga cahaya cuaca lampau,
Menjadi terang mengilau kaca.
Lewat lambat aku dan dia, ria tertawa, bersedih suka,
PUISI, SONETA
Berkasih pedih, bagai merpati bersambut mulut.

Tersenyum sukma, kasihan serta.
PUISI, SONETA
Benda mencintai benda …
PUISI, SONETA
Naik aku mengawan rahman, mengikut kawalku membawa warta.
PUISI, SONETA

PUISI, SONETA
Kuat, sayapku kuat, bawakan aku,
PUISI, SONETA
biar sampai membidai-belai
PUISI, SONETA
Celah tersentuh, di kursi kesturi. 

PUISI, SONETA
Oleh  Amir Hamzah ( 1911 ) 
PUISI, SONETA

PUISI, SONETA
Bergabung di Facebook menjadi follower BERAGAM PUISI

No comments:

Post a Comment

DAFTAR POSTING